tiistai 19. tammikuuta 2010

Shop-shop.

Sunnuntain täsmäisku kaupoille tuotti tulosta!

Taustana täsmäiskulle oli äiskän ulkoiluttaminen synttäreiden kunniaksi. Harvemmin sitä aloittaa sunnuntaita ravintolassa syömällä. Kinkkutäytetty uuniperuna oli hyvää, murun pihvi + marinoitu salaatti samoin ja äiteen kylmäsavulohipastalautaseltakin piti käydä maistamassa. Skanssi- kauppakeskuksen Martina - ravintola yllätti todella positiivisesti. Ulospäin tuo näyttää tosi pikkuruiselta mestalta, mutta kun ovesta menee sisälle niin johan löytyy lääniä. Palvelu oli hyvää ja reipasta, sapuska makoisaa eikä hintakaan ollut mitenkään päätähuimaava.

Samalla reissulla tuli sitten tutkailtua josko alennusmyynneissä olis jäljellä mitään mikä hotsittais. Muru löysi yllättäen itselleen taas vaikka mitä :D ja mun kaikki pari ostosta olikin sitten normaalihintaisia :D

Ehkä pisimpään päätävaivannut juttu kuitenkin ratkesi. Lompakko. Oon senkin suhteen pahuksen nirso, lompakko ei saa olla liian iso mutta siinä pitää olla tilaa kaikelle mahdolliselle. Matskun pitää olla sopivan jämäkkä ja asiallisen värinen. Ja mikä kaikkein vaikeinta, lompakossa olevien korttipaikkojen pitää olla just eikä melkein tietyin päin ja kolikkolokeron pitää olla just tietynlainen.

Muru on kans jo oppinut blokkaamaan huonot ehdokkaat pois mun silmistä, hänen ansiostaan mä olen nyt 40e köyhempi mutta onpahan ainakin pähee lompakko. Mustaa nahkaa ja ominaisuudet niinku pitääkin.
(...ja miten mä saan tänkin asian kuulostamaan taas melkein yhtä elämää tärkeemmältä ku esim joku auton osto?)

Muut ostokset oli sitten kosmetiikkapuolelta, pari putsaustököttiä ja 12 euron hintainen suti. Tuntuu jotenkin hassulta ajatella että on oikeesti maksanu sudista noin helkkarinmoisen summan, mut minkäs teet kun sellasen tartti ja toi nyt vaan oli hyvä.

Toisaalta, onnistuin mä hankkiutumaan jostain eroonkin. Joulupäivällisellä tädin luona huomasin tädin hyllyssä olevat kaks kissa-viinipulloa ja kysyin sitten että tahtooko hän lisää moisia kokoelman jatkeeks.
Aikoinaan tuli noita kerättyä 11 kipaletta eri värisinä, ja nyt kun ne on kulkenu mukana kahden muuton ajan pahvilaatikoissa eikä ne ole niistä laatikoista esille päässy, niin miksikäs niitä enää säilömään. Toivottavasti pääsevät esille ja käyttöön :)

Duunissakin olen taas jo ollu. Meille on tullu uus osa-aikainen jannu joka toimillaan irroitti meikäläiseltä eilen jo parin tunnin jälkeen muutaman ärräpään, mutta eiköhän tuokin joskus saada talon tavoille opetettua :) Talvilomaviikkokin tuli merkattua kalenteriin, sitä siis odotellessa ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti